Ich habe meine Pipelineübersicht überarbeitet, nachdem ich das Fehlen der 2 Oncomed-Programme festgestellt habe: Die oncomed-Studien sind insbesondere auch deshalb wichtig, weil ihr jeweiliger Abschluss noch 2012, also stehen hier auch die P2-Entscheidungen an. Hier eine Meldung von oncomed zu interimsdaten bei OMP-59R5 auf der ASCO am 2.6.2012: OncoMed Presents First-in-Human Phase I Data on Anti-Notch2/3 Antibody at ASCO .... The study is ongoing and will test an every-three-week dosing schedule. The most frequently reported drug-related adverse events were: mild to moderate diarrhea, fatigue, nausea, vomiting, decreased appetite, and constipation. Diarrhea was dose related and occurred at doses ≥2.5mg/kg weekly and appeared less pronounced with every-other-week dosing. The PK of OMP-59R5 was characterized by rapid, dose-dependent clearance. Several patients had prolonged stable disease for ≥56 days (tumor types included Kaposi’s Sarcoma, adenoid cystic carcinoma, rectal cancer, and liposarcoma). PD modulation of Notch pathway was detectable in surrogate tissue and in tumor and occurred at doses ≥1mg/kg. The OMP- 59R5 clinical program is advancing toward PhIb/II development in solid tumor indications. ...... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx OMP-59R5 geht also auch in die P2. :-) Gantenerumab habe ich entsprechend der Pressemeldung bereits auf P2/3 hochgestuft. Roche wird das irgendwann in den nächsten Wochen oder Monaten auf clinical-trials nachholen.
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