IRIN: Micrologica AG / Ad hoc von heute Morgen

Seite 1 von 1
neuester Beitrag: 15.10.99 09:57
eröffnet am: 15.10.99 09:38 von: IRIN Anzahl Beiträge: 2
neuester Beitrag: 15.10.99 09:57 von: Kosto Leser gesamt: 1227
davon Heute: 1
bewertet mit 0 Sternen

15.10.99 09:38

620 Postings, 9127 Tage IRINIRIN: Micrologica AG / Ad hoc von heute Morgen

Diese Meldung wurde übermittelt durch die Micrologica AG am 15.10.99 um 9:27 Uhr.
Für die Inhalte ist allein der Emittent verantwortlich.

==========

Adhoc-Meldung Micrologica
RING! und  Micrologica vereinbaren
strategische Partnerschaft

Bargteheide/ München/ Amsterdam (15. Oktober 1999) - Die RING! Telekom Vertriebs GmbH (RING!), die deutsche Tochtergesellschaft der am NMAX in Amsterdam notierten RING!ROSA Products N.V., und die Micrologica AG, technologischer Marktführer im Bereich CTI-Call/Communication Center, vereinbarten in der letzten Woche eine strategische Lösungs- und Vertriebspartnerschaft. Die Partnerschaft beinhaltet die gemeinsame Entwicklung von Lösungen und Anwendungen
als auch die Konzeption und Durchführung gemeinsamer Marketing- und Vertriebsaktivitäten.

RING! und Micrologica wollen durch die strategische Partnerschaft und die entstehenden Synergieeffekte die Chancen im dynamischen CTI- und im Call Center-Markt  optimieren. Die beiden Partner haben vor, innerhalb der nächsten vier Jahre durch
gemeinsame Kundenprojekte einen Umsatz von einigen Millionen DM zu erzielen. ´´Ich bin mir sicher, daß wir unsere Position und unsere Reichweite im Markt stärken können,  indem wir die Vertriebsstärke und Erfahrungen der beiden Unternehmen verbinden.
Daher freue ich mich sehr, mit einem  erfolgreichen Unternehmen wie der Micrologica zusammenzuarbeiten,´´ so Job Bruggeman, CEO der RING!Rosa Products N.V.

Vor kurzem entwickelten RING! und Micrologica eine individuelle Schnittstelle zwischen dem IVR-System von RING! und Micrologicas Kernprodukt, dem Micrologica Communication Center (MCC). Die Schnittstelle basiert auf RING!iMPACT (RING!?s Computer Telephony-Entwicklungsgenerator). RING!iMPACT bietet durch seine Flexibilität, schnelle Erlernbarkeit und einfache Handhabung einen enormen Zeit- und Ressourcengewinn bei der Produktentwicklung. Von der Möglichkeit, auf diesem
Wege Entwicklungen schnell realisieren zu können, werden beide Partner auch in Zukunft profitieren. ´´Ring! zählt zu den Technologieführern im Bereich der  ?Interactive Voice Response? (IVR). Unser Micrologica Communication Center (MCC) setzt
auf Standardtechnologien auf und wird in vielen Marktbereichen seinen Weg mit Systemen von RING! gehen´´, erklärt Kurt Kuhn, Vorstandsvorsitzender der Micrologica AG.

Beide Partner arbeiten derzeit an der Weiterentwicklung der gemeinsamen Lösung, um die Effizienz des Micrologica Communication Centers zu erhöhen. Des weiteren planen RING! und Micrologica in der nahen Zukunft nicht nur, weitere neue
Anwendungen zu entwickeln. Auch  gemeinsame Marketingkampagnen sollen demnächst konzipiert und durchgeführt werden. Die ersten Erfolge konnten bereits verzeichnet werden. Eine Kundenlösung wurde bereits installiert und steht kurz vor der Abnahme. In England und Deutschland sind weitere Kundenprojekte in der Planung.  Darüber hinaus wird die Partnerschaft auch den Vertrieb von Produkten dritter Anbieter wie Dialogic oder Aculab beinhalten.




Company statement
RING! and Micrologica start strategic partnership

RING! Telekom Vertriebs GmbH (RING!), German subsidiary of RING!ROSA Products N.V., an Amsterdam Stock Exchange listed (NMAX) company in the area of communications, and Micrologica AG (Micrologica), technological market leader in the area of CTI-Call/Communications Centres, agreed on a  long-term strategic business relationship last week. This partnership will be both technically and marketing-orientated and will therefore enhance both application development and joint marketing efforts.

The strategic partnership will enable both RING! and Micrologica to efficiently exploit market opportunities within the CTI and call centre market. The overall business within the next 4 years will comprehend several millions of Deutsche Marks. ´´Combining our power and expertise will strengthen our market-position and broaden our scope. We are therefore delighted to join forces with an
experienced company as Micrologica?, said Job Bruggeman, CEO for RING!Rosa Products N.V.

RING! and Micrologica recently developed a special interface for Micrologica?s core product, the Micrologica Communication Centre (MCC), based on RING!iMPACT (RING!?s rapid application development tool). RING!iMPACT is designed to reduce the time of translating an idea for a Computer Telephony application into a successful product. This ?time-to-market? issue is valid to both parties. Kurt Kuhn, CEO for Micrologica explained: ´´RING! is one of the technology leaders in intelligent voice recognition (IVR) and has a very good international reputation. Our Micrologica Communication Center (MCC) is based on standardised technologies. Together with RING! systems, the MCC will be of crucial importance in a lot of markets.´´

In the first stage of the partnership, both parties are improving the  efficiency of the MCC by adding high value features. Furthermore, both partners plan to develop new applications and to introduce joint-marketing campaigns. Several customer
projects in Germany and in United Kingdom have already been in progress. In Germany, the first implementation of the joint-developed solution has already been effected and will be tested and tailored in the near future. Moreover, in this stage, RING!?s cooperation with Micrologica will consist of the distribution of 3rd party products such as Dialogic, Aculab etc.

Bargteheide/ München / Amsterdam (14th, Oktober 1999)



Company profiles:


RING!
RING!?s core business is the development, production and marketing of communication software that allows standard voice communications to be fully integrated with standard IT environments, resulting in complete business communications solutions.
RING! products offer solutions to the market to increase efficiency and sales in all customer related functions. RING!?s integrated
Internet-based call centre approach offers turn-key, One-Stop-Shopping Call Centre Services using its latest technology.
RING! has offices in Europe, North America and Asia-Pacific. RING!ROSA Products N.V. is a public company of which the shares are listed on the NMAX of Amsterdam Exchanges.

Micrologica
Micrologica was founded in 1977 and is the technological market leader in equipping call centers with computer telephony integration (CTI) systems.  The group supplies the global leading technology for the communication between companies and their clients ? from call centers to internet communication to computer integrated communication.  Client data and contacts are perfectly combined and integrated into a company?s workflow. Initially the company focused on large-scale computer systems. Micrologica entered the CTI market in the mid 1980?s with its automatic call set-up system. The emergence of CTI standards in the early 1990?s was the key to Micrologica?s Communication Centre. MCC is Micrologica?s flagship product which was developed to anticipate the fast growing German call centre market. With more than 1,200 successfully installed systems in Germany alone, the know-how of Micrologica is clearly underscored. Since the number of call centres in Europe will grow rapidly, Micrologica is in the process of expanding its geographical coverage to the broader European market. Micrologica AG was listed in September of 1998 as a growth stock on Frankfurt?s ?Neuer Markt?.

For further information please contact:

Micrologica AG
Manager Investor and Public Relations
Susanne Fritz; Email: fritz@micrologica.de
Tel.: +49 4532-403-168; Fax:  +49 4532-403-199

RING!Rosa Products N.V.
Manager Investor and Public Relations
Mary-Joan van Staveren; Email: m_staveren@ringrosa.com
Tel.: +31 20691 7890; Fax:  +31 20400 1589

 

15.10.99 09:57

95 Postings, 9126 Tage KostoPillepalle, mehr ist das nicht

Keine Ahnung, warum Micrologica immer wieder derart gepuscht wird
wie in der Vergangenheit. Wahrscheinlich machts nur der hübsche Name.
Kosto  

   Antwort einfügen - nach oben