Merck to Acquire Peloton Therapeutics, Bolstering Oncology Pipeline
Acquisition Includes Novel Late-Stage Renal Cell Carcinoma Candidate, PT2977 ENILWORTH, N.J. & DALLAS--(BUSINESS WIRE)--Merck (NYSE: MRK), known as MSD outside the United States and Canada, and Peloton Therapeutics, Inc. today announced that the companies have entered into a definitive agreement under which Merck, through a subsidiary, will acquire privately held Peloton, a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of novel small molecule therapeutic candidates targeting hypoxia-inducible factor-2? (HIF-2?) for the treatment of patients with cancer and other non-oncology diseases. Peloton?s lead candidate is PT2977, a novel oral HIF-2? inhibitor in late-stage development for renal cell carcinoma (RCC).
Under terms of the agreement, Merck, through a subsidiary, will acquire all outstanding shares of Peloton in exchange for an upfront payment of $1.05 billion in cash. In addition, Peloton shareholders will be eligible to receive a further $1.15 billion contingent upon successful achievement of future regulatory and sales milestones for certain candidates. https://www.businesswire.com/news/home/...olstering-Oncology-Pipeline
BioBoyScout ? $ARWR ARO-AAT Pivotal Phase 2/3 trial design and dosing schedule all on one chart, as best interpreted, estimated, and compiled by @bioboyscout from known information. Shows pivot point where FDA may allow filing for approval as early as mid 2020. #Genius #RNAi #biotech #GameOn https://twitter.com/BioBoyScout/status/1131200241305362432
Study Type : Interventional (Clinical Trial) Estimated Enrollment : 450 participants Allocation: Randomized Intervention Model: Parallel Assignment Masking: Double (Participant, Investigator) Primary Purpose: Treatment Official Title: A Phase 2b, Multicenter, Double-blind, Active-controlled, Randomized Study to Investigate the Efficacy and Safety of Different Combination Regimens Including JNJ-73763989 and/or JNJ-56136379 for the Treatment of Chronic Hepatitis B Virus Infection Estimated Study Start Date : July 17, 2019 Estimated Primary Completion Date : January 15, 2021 Estimated Study Completion Date : December 22, 2022 https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03982186
Study Type : Interventional (Clinical Trial) Estimated Enrollment : 120 participants Allocation: Randomized Intervention Model: Parallel Assignment Masking: Quadruple (Participant, Care Provider, Investigator, Outcomes Assessor) Primary Purpose: Treatment Official Title: A Placebo-Controlled, Multi-dose, Phase 2/3 Study to Determine the Safety, Tolerability and Effect on Liver Histologic Parameters in Response to ARO-AAT in Patients With Alpha-1 Antitrypsin Deficiency (AATD) [SEQUOIA] Estimated Study Start Date : June 15, 2019 Estimated Primary Completion Date : May 1, 2023 Estimated Study Completion Date : May 1, 2023 https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03945292?cond=AAT&rank=4
Desweiteren heute: Jun 21, 2019 Alpha-1 National Conference
James Hamilton, M.D., Arrowhead?s vice president of clinical development, will deliver an oral presentation titled, ?ARO-AAT for Liver Disease in Alpha-1 Antitrypsin Deficiency: Progress in Clinical Development? Location: Orlando, FL
Jun 21, 2019 James Hamilton, M.D., Arrowhead?s vice president of clinical development, will deliver an oral presentation titled, ?ARO-AAT for Liver Disease in Alpha-1 Antitrypsin Deficiency: Progress in Clinical Development? http://ir.arrowheadpharma.com/static-files/...-42d8-a5bd-ceb07bc2742a
Hallo Macos. Ich bin seit ca 3 Jahren investiert in ARWR. Ich bin hauptsächlich auf den amerikanische Seiten unterwegs weil hier in Deutschland noch keiner die Aktie im Blick hat obwohl wir schon gut seit 1.50$ und jetzt 28$ unterwegs sind... Sollte man sich mal fragen warum? Es stehen aktuell viele News an die in den nächsten Wochen kommen dürften (wie du wahrscheinlich weißt). Das Potential scheint schier unendlich da TRIM keine Safety Issues hat. So gut wie jedes Medikament scheint ein Volltreffer zu sein da die Resultate bis jetzt immer besser waren als selbst erwartet und den Wettbewerbern weit voraus ist. Ende des JAhres sollten wir bei 50$ sein wenn nicht mehr. Falls Johnson und Johnson HBV FC Rates im Oktober oder November präsentiert sind 50$ wahrscheinlich ein Witz. Viele Erfolg! Long and Strong!
schön das du auch dabei bist, ich bin seit 2013 dabei. Ja, das Potential hier ist riesig. Hunderte Medikamente für BigPharma und die Orphan Drugs selbst bis zur Marktreife bringen. Dieses Jahr soll ja noch ein Kandidat für ein Muskelziel vorgestellt werden. Chris Anzalone baut hier ein riesen Pharmaunternehmen auf das für mich jetzt schon so wertvoll ist. Ich glaube auch das es deshalb unverkäuflich ist, so viel kann keiner Zahlen? Es macht spass hier dabei zu sein.
Arrowhead Pharmaceuticals to Participate in Roth RNA Revolution Conference Jul 8, 2019 at 7:30 AM EDT http://ir.arrowheadpharma.com/news-releases/...te-roth-rna-revolution PASADENA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jul. 8, 2019-- Arrowhead Pharmaceuticals Inc. (NASDAQ: ARWR) today announced that Bruce Given, M.D., Arrowhead?s chief operating officer and head of R&D, and Vincent Anzalone, CFA, Arrowhead?s vice president of investor relations, will participate in panel discussions at the Roth RNA Revolution Conference on July 17, 2019.
mal nur ein Beispiel am HBV Kandidaten. Wenn das Medikament Heilung bringt könnte es Milliarden an Lizenzgebühren und Meilensteinen bringen. Über 300 Mio haben das Virus? Wenn JNJ nur 3 % davon behandelt für 10.000 Dollar die Kur, ist es ein Umsatzpotential von 90 Milliarden? Ca 15 % Umsatzbeteiligung für Arrowhead? Über 10 Milliarden wären das. Bei KGV 10 wäre es ein Kurs von 1000 Dollar nur für HBV alleine?
Arrowhead Pharmaceuticals Receives Orphan Drug Designation for ARO-ANG3 July 16, 2019 04:00 PM Eastern Daylight Time https://www.businesswire.com/news/home/20190716005964/en/ PASADENA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Arrowhead Pharmaceuticals Inc. (NASDAQ: ARWR) today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has granted orphan drug designation to ARO-ANG3 for the treatment of homozygous familial hypercholesterolemia (HoFH).
Bei Arrowhead läuft es einfach! 3tes Medikament mit Orphan Status welches durch Arrowhead selbst an den Markt gebracht wird. HBV Medikamnet in Partnerschaft mit Johnson and Johnson wird durch JNJ finanziert und in rasender Geschwindigkeit in P2 ausgerollt. Wenn hier das Wort FC (funtonal cure) fällt kann die Aktie locker über 100$ steigen trotz keinem vorliegenden Approval. AMGEN ebensfalls in Partnerschaft mit Arrowhead wird Ende des Jahres für den Kardio Trial Daten veröffentlichen. in den kommenden Wochen werden Ergebnisse aus Minimum 2-3 laufenden Studien erwartet und zudem sollen P2 HBV und P2/3 bei ATT starten. in meinen Augen eine massive Unterbewertung. Bis Mitte August werden Institutionen (fintel) Ihre Positionen weiter veröffentlichen und es wird zu Tage kommen das der Anteil der Short Positionen ein massives Problem zu Tage bringen wird welches die Short Anleger zwingen wird zu verkaufen. Wenn Arrowhead weiter so arbeitet wie bis her und positive Daten liefert dann steht einem massivem Anstieg nichts im Wege. PS: Genug Eigenkapital für die nächsten Jahre ist vorhanden und es müssen keine neuen Aktien auf den Markt geworfen werden :)
Never did weigh in on the "Seel HBV for $20Bn." That is almost mute-deserving. I think Bourbonisbest made the key comment there. At some point ARWR stock is going to trade at as much as 40x eps. But lets say 30x is more reasonable as the company "matures." Note that JNJ trades at roughly 25x TTM eps and their top line is slow growth with bottom line growing 10% - 15%. JNJ gets a premium due to size/safety, diversified portfolio, etc...ARWR will get a growth premium for quite a few years. HBV market is 2.5X the HCV market. Lets say JNJ can address 2X the market GILD addresses with Sovaldi/Harvoni. Peak revs for those drugs was upward of $25Bn/yr with operating margins of ~40%. Part of the decline in revenue was due to the introduction of three competitors. Lets say JNJ generates steady-state revenue for ten years of $45Bn (a bit less than 2x GILD but for a little longer). ARWR has a mid-teen royalty. Lets use 16%. Let's round down and use $6.75Bn at 92% margin (ALNY gets a low single digit royalty and there will be a few other bits to subtract) for $6.5Bn pre-tax. At 20% tax rate (will be lower but we'll use the marginal rate) Lets round down again and call it $5Bn after tax. Using JNJ's borrowing rate of roughly 4% as a discount rate (It is their BS and CF we are betting on.) I can just eyeball that its worth over $30Bn on a PV basis and that without adding the terminal value of say $10Bn more. But here's the fun part. While we might be able to sell to JNJ for $40Bn, as BIB points out, the market is going to capitalize this at roughly 30X earnings and NOT at the multiple of FCF or EBITDA or whatever a strategic buyer would pay. Remember the $5Bn of net income we conservatively calculated above? Put a 30x PE on that and Mr. Market will trade this at a value of $150Bn. Divide by 100Mn shares and that what the market will pay for this. Does not include the rest of the lot. So NO!!! CA will not take $20Bn for HBV. https://finance.yahoo.com/quote/ARWR/community?p=ARWR